Boken om Bettan! Kapitel 1.


Kära storasyster:

När du var liten brukade du plocka upp redan tuggade tuggumin från marken,
stoppa dom helt obemärkt i munnen och tugga, gotte!

Satt två meter från tv, din blinda jävel!

Älskade ditt stackars slitna täcke så mycket att du vägrade
byta och hade säkert det 3 år efter att det gått sönder.

Brukade alltid lacka ur på julafton och kasta saker.

Snodde mammas mentolcigg och tvingade mig röka-jag var 6 år!!

Bajsade ute för att testa hur det kändes. Du gick dock först hem för att hämta toapapper!

Du brukade slå mig om jag lånade något av dig utan att fråga.

Hade ditt rum tapetserat med NKOTB-posters från OKEJ!

Och fan vad du lipade till Michael Jackson på Ullevi, minns det som igår. Jävla, vad du lipade!

Du älskade dansband,still do!

Och fan vad vi dansade till Lambada i hallen där uppe!

Någongång snodde du pengar av mamma till godis.

Du snattade en chipspåse i Handelsboden.

Du ville ha hund men fick inte så du hade ett lamm i koppel och gickn ågra rundor, Tjaboo hette han!

Du rockades loss när vi var och kollade på Toto, gubbrock!

Men jag antar att du inte minns ett skit av detta!!

Sen vill jag minnas att du satte fyr på ett av kullhusen när vi eldade upp en tidning.
( Eftersom att du säkert inte kommer ihåg vad kullhus är så kan jag informera att det var
dom små hus som stod på vid paviljongen där  hönerna bodde i utomhus)

Vet massa mer skit, men som sagt, det kommer en bok till dig!

Kyss till dig syster,älskar dig trots ditt kassa minne; du är din mammas dotter!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0