Elisabeth Helené Skintaby-Persson!


Denna tjej som då är min kära storasyster gjorde mig mycket besviken idag.
Så besviken att jag, om jag varit känslig hade börjat lipa=)

Hörde på radion idag den låt hon gillade som tusan när hon var yngre,
Don´t Look Any Further med M People. Hon gillade den så mycket att hon skrev låttiteln
och gruppnamnet på tapeten, till pappas stora förtjusning.

Skrev till henne att jag hört den idag, hon svarade att hon inte ens kom ihåg den.
Undrade om hon kom ihåg att vi satt på morbrors orkersterstolar i hennes rum
och sjöng som tokar till Inga kan älska som vi?
Det gjorde hon inte. Inte heller kom hon ihåg att vi ihärdigt gapade till Fyra bugg och en coca-cola
på bryggan tillhönshuset heller.

Fy fan för syster att glömma barndomsanekdoter!
Jag minns allt, om henne, om mig, om lillasyster och en del av mina bröder
trots att dom är många år äldre än mig!

Kram från tjej som ska skriva en bok till storasyster om bravaderna i hennes liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0