Fusk?


Såg Efter tio imorse
Dagen dilemma var:
Vilket är värst, anlita svart städhjälp eller fuska på högskoleprovet.

Fuska givetvis!!

Anlita svart städhjälp är en win-win situation, fuska är en oförtjänst mot
andra. Fuska sig till en plats på en utbildning man kanske inte har
kompetens att klara och därmed ta upp en plats någon annan kunde fått
är hemskt!

Jag har hellre svart städhjälp hemma än en läkare som fuskat sig
genom skolan.

Jag skiter rätt fett i om min städhjälp har utbildning eller inte,
så länge den jävlen kan städa ordentligt och inte fuskar i hörnen
är jag nöjd!

Sen att det betals svart och fuskas med skatten.....hm....
Skattefusk drabbar en klump och ingen enskild på samma märkbara sätt.
Dessutom hade städtanten inte skattat oavsett för städar hon inte svart
får hon/han inget jobb och utan jobb får hon/han ingen lön, alltså ingen skatt!!

Anställa for real och betala skatt? Också ett alternativ men dilemmat handlade ju inte om det......

Over and out från tjej som bara fuskat ett fåtal gånger, men bara för att hjälpa andra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0