Hon...eller DEN.....


Vad är klockan? HON är...så säger min pappa.
Jag säger: DEN är....

HON säger man om människan i vissa sammanhang.
Människan bla bla bla, HON är ......

Uppenbarligen säger man HON om båtar, det har jag lärt mig dom senaste dagarna.
Verkar rätt viktigt det där, att det är en HON.

Så givetvis måsta jag grunna lite på detta fenomen.
HON; klockan,människan och båten är då femnina.
Why?

Klockan fattar jag absolut inte, DEN! Klockan är en sak, alltså DEN.

Människan som HON kan jag köpa. HON = kvinna=livet!
Typ, no women no kids=) Källan till liv!


HON om båten, nja....Kan till viss del köpa att man kallar båten HON,
Jag tror att man förr la ner mer tid på sina båtar än nu, alltså för hand, tog
väl hand om dom och värnade om dom. Sen blev det kärlek och omhändertagande....om båten...
han fixat...för ja, klart det är män som har båtar och säger HON om båten, för ss andra är båten en sak, DEN!
Båten kallas alltså HON för att han tar hand om (henne) DEN ......kärlek!

Likadant alla snubbar som pysslar med bilar:
HON går som en riktigt pärla.
Va fan, HON?
Det är en sak, DEN går som en pärla.
Måste bero på all kärlek och all tid snubbarna lägger ner på sin kära ägodelar, sina HON.

De flesta äldre snubbar säger nämnligen DEN om sina livskamrater.
DEN där.....en känslolös term......DEN där........

Pappar säger TANTEN om mamma, HON om klockan och DEN om bilen, tror jag....


HON är alltså helt enkelt det som i snubbens liv får mest tid ock omsorg...mest kärlek!
Bilen,båten, klockan och den där drömtjejen som han skulle ge upp sin kvinna för:
HON..............

HON, fan, ska man använda den feminina termen till saker som anses vackra,
vad är då dom skitfula tjejerna, könslösa?!

Jag kan vara en klocka, en båt, en bil eller whatever, bara jag blir kallad HON,
en HON verkar ju var det bästa man kan vara!

Jag säger inte HAN om min käraste ägodel, eller, fan
jag kanske faktiskt säger HAN om min dator....och mobiltelefonen......crap också!

Kram hej från HON!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0