Samma sak varje år!


Vid denna tidpunkten är det dags att börja förarbetet inför julen, nu kan
man liksom strunta lite i vad man stoppar i sig för man vet vad som komma skall.
"Man ska ju ändå bli fet i jul,lika bra att börja nu"!
Runt nyår sitter jag där med med förtrånga jeans och konstaterar
att det tyvärr inte är så att dom krypt i tvätten.
Drar lite i den ännu större valken och funderar på hur fan det gick till.

Sen kommer den...träningsångesten!
Dags att sätta igång nu inför den stundande badsäsongen.
Så i början av januari är jag hurtig som fan, fram i mars planar det ut
och i maj när det är dags att ta fram bikinin är jag lika arg på mig själv
för att det blev minmalt med träning i april.
Suck!
Så står jag återigen framför speglen och drar samma slutsats som varje år,
ingen strandtjej i år heller. Fan.
I tre minuter tänker jag; så farligt är det faktiskt inte, kart jag kan vara på stranden.
Eller inte. Jag skulle hållt ut och tränat mer så hade jag sluppit detta.
Efter en timme av strandångest skiter jag i vilket, sätter mig i soffan
och kränger massa godis, mestadels choklad.
Spela roll nu, det är ju ändå för sent, får satsa på att vara strandtjej nästa sommar!!

Puss från tjej som satsar på beach tjugohundra-aldrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0