God dag konstapeln!



Varit hos de blå männen idag,eller i mitt fall en kvinna. Nytt ID-kort.
Blir alltid lite nervös av poliser, trots att jag absolut inte gjort mig skyldig till något
blir jag ända väldans ordentlig i deras sällskap.
Gamla ID-kortet går strax ut och ärligt talat så är jag jävla trött på det
där förbaskade kortet som jag levt med i tio år.

Och alltid samma fråga när någon ser kortet:
Har du opererat näsan?
Nä! Men tack,jag vet att jag har stor näsa.
Och dessa big mama eyes,shit asså.

- Du måste står rakt framför kamera och titta i den runda ringen.
- Ok.
- Nä, du måste står rakt framför och sen tittar du i ringen.
- Ok.
- Titta i ringen och stå rakt fram.
- Jag gör ju det!!
- Hur lång är du?

Här ljög jag, för en polis!
153 cm över havet mäter jag men jag hatar 3, 3 är otur,hemskt och ojämnt.
Vill inte dras med en 3:a på mitt ID.
Hoppas dom inte kontrollmäter mig när jag reser i Schengenländerna,
fast jag kan ju ha krympt i allt detta regn som öser ner i Halmstad!

- 154,tror jag.

- Kolla på skärmen och titta så att alla uppgifter stämmer.
- Det gör dom.
- Skriv din namnteckning.

- Så här kommer det att bli.

Gode gud, den där näsan är med IGEN, för att inte tala om
mina big mama eyes.

Jag hade faktiskt fixat håret innan jag gick dit, tom tagit fram plattången,den sög röv!
Men det blåste som tusan så frisyren?
Spret och lite hår som låg fel.

Fint ID-kort denna gången med. Thanx!
Nu varar dom tack och lov bara i 5 år!

Kyss hej från tjej som iaf är tacksam att det är svartvita kort så hon inte blir så rödprickig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0