Legga mig!


Dags för nytt leg strax.
Underlig situation det där man gör nu för tiden för att få ett ID.
Gå till polisen, se glad ut fast man får absolut inte le. Detta
sker framför deras kamera och pilosen tittar på.
Hur fan ska man bli bra på kort?

Bättre var det förr, tog fyra kort hos en fotograf, valde ut det "bästa",gick till
posten sen kom ett leg hemskickat.

Nu ska man ju också hitta de det där lagom.
Kan inte piffa sig för mycket på kortet,överdirvet.
Inte för lite för då ser jag sjukt trött ut, så vad är lagom?
Ska ju dras med samma leg i massa massa år.

Mitt nuvarande har plågat mig tillräckligt i tio år.
När någon sett det får jag ofta frågan:
Har du fixat näsan?
Hur menar du?
Den är så stor på kortet.

Tråkigt för mig att jag faktiskt har precis samma näsa som på kortet, alltså en stor jävel.
Fatta mycket guld jag kan gräva ut ur den!

Kyss hej från tjej med stor näsa och uppspärrade ögon-stackars vakter som leggar mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0