Sent ska syndaren vakna!



Syndaren? Det är nog jag, eller kanske inte.
Syndare? Nä, det vill jag nog inte kalla mig.
Men bortgjorde kanske?
Eller rakt av dum i huvudet!

En reaktion säger det mesta om ens handlig.
Ingen reaktion alls bådar ju inte så gott
och det är kanske den värsta av alla reaktioner: utebliven reaktion!

Det du gör avspeglas alltid på reaktionerna hos folk i omgivningen.
ALLTID! No matter what.
Oavsett handling infinner sig en reaktion, inte alltid du får veta den
men det inträffar alltid!

Reaktionen på min handling var den lamaste i hela världen, dvs att
jag  faktiskt hellre hade fått en utebliven reaktion!
Eller så kanske det är en utebliven reaktion, vad vet jag.

Det är reaktioner som får en att ångra sina handlingar, reaktionen avslöjar också
utgången, resultat av din handling och dess betydelse,kanske din betydelse.

Så, ångra sin handling?
Tro fan det!

Fast det beror ju enbart på utgången och egentligen inte på själva handligen.
Handligen hade uteblivit om jag innan visste reslutatet, inte för handlingens skulle utan just för resultatet.

Men reaktionen ger också vetskap.
Det är alltid bättre att veta än att sväva i ovisshet!

Tyckte nog först att det mest var fint, men nu är det mest skam över det hela och
fröken Diana Skintaby-Persson får gå med svansen mellan benen!
Men jag bjuder på det och innerst inne i Dianas känslovärld gnager en liten törn.

Jag kände, jag gjorde och jag golvades.
Vackert bruten i snöglans!
Men det är värt det, inte igår, inte idag men om en vecka.


Kram från tjej som undrar hur man kan hålla sig undan sin nyfikenhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0