Alltid samma sak!


Ensamboende i söndags.
Fixat massa hemma så på kvällen skulle jag mysa till det.
Ett bad blir nice. tänkte jag.
Spenderade 20 minuter med att vänta
på att badkaret skulle fyllas.
Stoppar i ena foten och konstaterar att som vanligt
är vattnet för varmt. Få krana i mer kallt.
Tar sin lilla stund. Fortfarande för varmt men pallar inte vänta så
jag hoppar i.
Fan vad skönt, tänker jag.
Sen går det två minuter och sedan är det så sjukt tråkigt att ligga där.
Vill bara tappa ut vattnet och stiga ur karet men jag tvingar
mig att ligga kvar en stund då jag faktiskt ansträngt mig att göra hela proceduren
och till råga på allt har jag lösat på naturens resurser.
Då måste jag ta vara på det och ligger i badet och är uttråkad.
Efter tio minuter ger jag upp, drar ut proppen, väntar
på att tillräckligt mycket vatten har runnit ut så att jag kan duscha.

varenda gång tänker jag att jag aldrig mer ska bada, det är helt meningslöst.
Men om si så där ett halvår kommer jag göra om samma misstag.
Tappa upp badvatten, stoppar i foten, för varmt, krana kallt, ha sjukt trågikt!

Puss från tjej som inte gillar skumbad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0