Face off!

Min hud är inte riktigt vän med mig eller vårat väderklimat.
För några vintrar sedan hade jag vintereksem och än idag lider jag sviterna av det.
Hade massa kli över hela kroppen, var torr som fnöske och en masa små sår där jag kliat sönder mig.
Att duscha var fan bara en evig pina och det sved verkligen när jag
smorde in mig med den feta salvan. Två gånger om dagen fick jag kleta på skiten.
Torr som snus i hårbottnen med så när jag kammade håret
fick jag den snö som himlen inte ville sända ner till oss.
Jag var en snömaskin när jag skakade på huvudet så jag bidrog åtmonstine till
väderstämmning den vintern!

Sen dessa eviga finnar som så beslutet  stannar hos mig, nada helps.
Dom fattar inte heller att dom är ovälkomna snyltgäster som borde ta sitt pick och pack och dra.
Svåra våldgästare som är näst intill omöjliga att bli av med!

Som om jag inte hade nog med hudproblem, nä, nu har jag fått
Granuloma anulare. Fint namn! Vet inte riktigt vad det betyder men givetvis är det en hudsjukdom.
Knutor i hudens bindväv av okänd orsak.
% röda knutoy i varierande storlekar på höger ankel, haft dom ett tag
men dom tenderar att växa dom jävlarna.
Ska smörja med kortison, kommer vara tvungen att smörja i nästan ett år för
att bli av med dom!
Palla!

Salva från topp till tå på fröken Skintaby-Persson!

Kyss hej från kletig tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0