Fel djur, fan!


Fisketripp igår, förmodligen den sista för denna säsong.
Nappade sådär bra va, nafsade lite på kroken men dom snyltade
bara på min räka. Eller mask, jag körde dubbelagn.
Pappa slängde på en mask och när jag skulle byta till räka ville jag givetvis inte ta
i masken så den stackaren fick hänga med ner i plurret igen.
Fan vad det är snuskigt med maskar ....och räkor.
Dom luktar liksom inte så gott och det enda man vill göra
när man kommer hem är en fet jävla helrenoveringeg, dvs en lång
dusch med extra noggran tvätt!

Mamma var med, hon metade hon också.
Hon satt tappert på sin stol och väntade på napp.
Hennes teknik när hon lägger i linan är inte den bästa utan hon svingar
spöt bakom sig och slänger ner det i vattnet.

Mamma satt där med mitt spö och bestämde sig för att byta plats,
hon tog spöt,reste sig och knatade iväg.
Jag tyckte det såg lite konstigt ut och frågade vad linan var:
- Där, samma mamma och pekade på flötet.
-Ja, där var det ju.
Men fan det såg fel utan, tittade exrta noga och såg att linan inte satt fast i spöt.
Det visade sig att mammas teknik med att lägga i linan var fan så mycket
sämre än jag trodde.
Hon hade kastat i hela toppen på spöt.
Jag frågade vad som hänt och hon svarade att
det var så när pappa gav det till henne.
Det var jag som gav det till henne så pappa var oskyldig, jag med.
Inte fan skulle jag slänga i toppen av spöt, ge resten till mamma
och låta henne sitta med en pinne utan lina och utan allt.
Ha ha, förvirrade morsa!

Jag och Linda skrattade som två tokar, bakom mammas rygg!

Ingen fisk, bara mygg som käkade upp hela mig och
gav mig fler röda prickar än dom miljoner jag redan har!

Kram från tjej vars mamma bjuder på en hel del skratt!

Kommentarer
Postat av: Myzan

Hahahahahaha!!!!!!

2008-09-10 @ 22:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0