Min pappa!


Han är nog den bästa i världen!
Fikade med mamma och pappa idag.
Pappa pladdrade på som vanligt, han har alltid mycket att säga.
Om allt och inget, grejer om Harplinge, personer han mött i affären,
gamla grannar och allt han läst i tidningen i veckan och självklart
lite om vädret också.

Fint väder idag,konstaterad pappa när han hämtade mig,
dock ska det bli regn i helgen informerade han.
Det tyckte han inte var så kul. Fiskesäsongen är nog över nu med, sa han.
För kallt.

Sen drog han diverse anekdoter om sin sjukhusevistelse och dom har
jag hört några gånger innan asså, men behöver han säga
det för 711:e gången så lyssnar jag gärna. För mamma är
det ju spännande, som att höra allt för första gången
då hon minns absolut nada!

Kom att tala om oss som barn när jag sa att Lindas lilla kille fyller ett idag.
Jag har pappas näsa, opropertionerlig!, mammas leverflcäker som det växer hår ur.
hjulbent efter mamma och fräknarna kommer från henne med. Resten från pappa-
TACK OCH LOV! Tittade på kort av mig som barn och det råder inga som helst
tvivel på att pappa är min pappa, skrämmande lika. Tack för tänderna pappa!
Pappa hade som ung en röd prick under öget, det har min lillasyster  nu och så kom vi in på henne.
Blödig som tusan blev pappa när han berättade om hennes födelse.
Hon var väldans sjuk och fick åka till MAS och vara fär i 14 dagar. Gulsot, bad sådan.
Pappa berättade exakt var han gjorde när dom ringde akut från Malmö
för att mamma var tvungen att komma ner.
-Kommer du ihåg,frågade pappa mamma.
Givetvis svarade hon nej!
Sen trodde hon att vi pratade och mig och fyllde in att Linda också
fick byta blod när hon föddes.
Mamma!! Det var henne vi pratade om, jag föddes hel och ren!

Pappa har blivit en softis efter sina hjärtinfarkter, men fan, jag gillar det!
Pappa är en seg gubbe, nu utan hår=)

Kram från tjej vars dåliga samvete för att hon inte besöker dom oftare ploppade upp idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0