Mörka natten!



Fick ett jävla sting av rädsla för mörkret igår, eller ja inte mörket egentligen men man säger
ju så, mörkrädd när man är rädd på natten!

Rädd och nojjig som fan var jag iaf,plågsamt rädd. Kallsvettades och hörde vart enda ljud som lät!
Och det var många ljud, som det säkert är varje natt men jag har aldrig reflekterat över dom.
Brukar somna med tv:n på men igår upplevde jag ett sånt obehag att jag var tvungen att stänga av den för
att höra ordentligt! Lyssnade noga på allt och för första gången hörde jag min köksklocka ticka!
Varenda ljud innebar att risken för att det skulle komma in någon i min lägenhet ökade.
Tillslut hade min goda fantasi skrämt upp mig så mycket att jag var tvungen att gå upp och klä på
mig kläder, ifall något skulle hända kunde jag springa ut påklädd.
Kom nån in genom balkongen kunde jag kut  ut genom dörren, kom nån in genom dörren
kunde jag springa ut på balkongen.
Sånt kan man ju inte pyssla med i sovkläder. La mig i sängen med kläder på, i all att.....

Några timmars sömn blev det och nu sitter jag här mitt i natten med radio Båstad i bakgrunden
och vågar inte riktigt stänga av den,låter så mycket annat då.
I min inbillade värld är det nån som krossar rutan i trappen och sen bankar in min dörr....

Kram från tjej med sjukt bra fantasi!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla vännen. Mörkret är inget att frukta. Ta tag i hjärninbrottstjuven och somna!

Somna med tv:n på så du inte hör alla ljud!

2008-09-19 @ 12:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0