Om du inte vill att nån ska se: don´t do it!


När man läser om FRA går det ju inte att komma från detta tjat om ett storebror-ser-dig-samhälle!
Övervakningskamerorna blir allt fler och fler på allmänna ställen och då snackar vi både inomhus
och  ute på gatorna.
Grymt jävla bra tycker jag!
Det blir en slags trygghet för invånarna att veta att det finns kameror, någon kan se.
Om jag,peppar peppar, skulle råka ut för ett övergrepp i en park eller
liknande och man tack vare dessa kameror kan ta fast gärningsmannen skulle
jag vara evigt tacksam, säkert många andra med.
Kanske kan man ha förhoppningar om att vissa drar sig för att begå ett brott om det
skulle finnas en risk att åka dit genom bildupptagning.
Kan bevisen tala mer för sig själv?

Vad är folk så rädda för som gör att man reagerar så stark på att övervakningen breddar sig?
Vill du inte att nån ska se dig peta i näsan när du väntar på bussen eller om du är
sugen på annat snusk, gör inte det där då.
Gör det hemma. Eller så bara står du för att du petar i näsa och kliar dig i röven ibland, bara att le mot
kameran och se glad ut!
Integritet tjatar de flesta motståndare om.
 Jo, men hade det inte varit för att samhället ser ut som det gör hade det inte behövts.
Våran personliga integritet blev rätt jävla våldtagen i samband med att kriminaliteten eskalerar
och så många personangrepp begås.
Jag kan mer än gärna bli filmad när jag petar i näsa i parken om det hjälper någon som blivit utsatt för brott att få upprättelse, då bjuder jag på fingret i näsan.
Och dom som är tillräckligt dumma i huvudet för att tro att man 24 timmar om dygnet sitter och glor på vad som sker och inte bara tittar då det skett saker förtjänar att bli ertappade på bar gärning med fingret långt upp i näsan!

Sen vi fick kameraövervakning i tvättstugan har det inte stulits kläder mer, ett effektivt sätt att förebygga brott!

Kram från Diana som tackar storebror för att han tittar!

Kommentarer
Postat av: psycho*is*

vad bar då gör det inget om jag tar och läser dinna brev som du får ;-)

2008-09-18 @ 15:39:51
Postat av: Diana

Klart du får läsa dom men då får du tänka på sekretessen. Du kan ju inte berätta för andra vad du läst. Och inte för mig heller, kan ju bli pinsamt, he he!

2008-09-18 @ 16:04:43
URL: http://dianapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0