Ska vi ud å röga?

Varit hos mamma och pappa idag.
Moster,kusin och hennes man var där.
Min kusin vars namn jag bär.

Massa härlig skånska talades det i lilla
Oskarström. Soft som fan. Känns som
när jag var barn.

I dessa sammanhang hör jag själv hur mycket skånska
min mamma faktiskt snackar och kan förstå
att vissa av mina vänner fattar nada när
mamma mummlar och svarar med ett nickande leende
utan att ens veta vad dom ler och nickar åt.

Underligt att folk aldrig åldras nu för tiden, tycker dom ser
ut precis som sist och nu var det längesen jag såg dom,
eller ja, det var ju idag men innan dess.....

Haft så mycket från förr i mitt liv så nu orkar jag inte mer.
Besitter den där känslan av att önska sig tillbaka till då.
Det där mysiga som var innan.
Jag vill ha allt det där som var då fast i mitt liv som det är nu.

Fan att man aldrig kan pussla ihop saker så
man får dom precis som man vill.
Fast är det meningen så händer det..........


Puss från sentimental tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0