Du har kommit till Diana, jag kan inte svara just nu......


Mamma lämnade ett avtryck på min telefonsvarare i lördags.
Ett flummigt meddelande om min dubbelgångare.
Tyckte att det var förträffligt kul att jag bara var tvungen att bjuda mina
vänner på lite lyssning.
Tråkigt att nästan ingen av dom fattade vad mamma sa.
Det är hennes jäkla skånska och de inhemska orden som
gör att folk inte hör vad hon säger.
Så helt plötsligt blev meddelandet inte lika roligt längre!

Hej po daj.
De finns en tjej här på Getinge som ä så lig daj.
Lia liden, lia ljushårad, lia kord. Hästasvans har hon åsså
och solglasögon. Ja, jävla va lig hon ä daj!
Men vi hörs!

Fattas bara att mamma skulle säga:
Lia stor näsa å lia stora ögon....å en jägla massa frägnar....ha ha.

Kyss från tjej som finner detta mycket roande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0