SJU!


I fredags fick jag frågan om vilket mitt turtal är. Sju, svarade jag.
Fast  av någon konstig anledning funderade jag över frågan på
natten när jag kom hem och kom fram till att jag faktiskt inte har någon tursiffra!
Nä, det det har jag inte, jag går på känsla, väljer ett tal i samma stund som det ska
väljas, någon magänsla som påvisar vilket tal som ska väljas.
Så sju var väl rätt i fredags, eller nåt.

Snarare var det nog så att jag drack sju öl för mycket då kvällen (läs:natten) slutade
med kaffe och en si så där 80 liter vatten.

En spann vid sängkanten, ett glas vatten på nattduksbordet och en Ipren i beredskap.
Jag behövde varkens spann eller Ipren. Vattnet hällde jag ut över klockradion när
jag skulle kolla mobilen. På natten spillde klantiga Diana mjölk också, klumpig tjej!

Kanske sju var rätt på fel sätt i fredags, antalet gånger jag var klumpig var kanske sju.
Vattnet, mjölken, en ölflaska i golvet på biljarden, en halv öl över bardisken, nä, det var
inte sju klumpigheter!

Vet i sjutton vad sju kommer in i bilden. Vi är sju i min familj, kanske är någon
omedveten trygghet i talaet sju pga de.
Får fråga Freud en vacker dag!

Kram från tjej som ger fakta: primtal är ett heltal,större än 1 och bara delbart med sig själv och 1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0