Valborg!

Fil:Goya - Caprichos (68).jpg
Traditionen grundar sig på den Heliga Valborgs kult mot häxtro och onda andar
precis som alla andra som egentligen inte åstadkommit
något konkret blev hon känd efter sin död.
Till hennes minne utvecklades en särskild kult under medeltiden,
häxtro och motverkandet av onda krafter hade stor betydelse.
För att skydda sig mot häxorna började man i Tyskland tända båll,
något som egentligen härstammar från keltisk religion.

Tyskarna i matchande joggingdressar eldar upp onda andar.
Och vi undrar varför dom är idioter!

This is why man måste supa, supa bort rädslan för onda andar och häxknott.
Men har inte alla häxor åkt till Blåkulla redan? Kanske är nu
dom återvändor för att förhäxa vädret och ge oss en pissregning sommar!

Min C-uppsats i engelska handlade om magi och det andliga så häxknott
och skit borde vara mina vänner så jag slipper supa bort min rädsla.
För jag orkar fan inte, inga mer öl, ingen mer yrsel och inga med bakfyllebajsmoments!

Valborgskyss från Diana som inte orkar vara full mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0