På bekostnad av viktigare åtgärder!


Jaha, då lyckades jag bli upprörd idag då, denna dagen före dagen
före doppardagen.

Halmstad kommun, hur fan tänker dom?!
Nu ska det sparas el på ett radikalt sätt. Först var planen att släcka var
tredje gatlampa vilket faktiskt känns som en bättre ide´än den nya planen!

Nu ska dom släcka så det är helt mörkt:
söndag–torsdag 02.00–05.00 och fredag–lördag 04.00–07.00.

Hallå, finns andra saker att spara ström på.
ISBANAN på torget!! Den kostar 100 000 i drift varje vecka,
känns ju nödvändigt när vi har en utmärkt ishallen!

Visst, det är jättemysigt att ha isbana på torget men inte på bekostnad
av att folk riskerar att blir rånade, överfallna och kanske tom våldtagna.

Jag har hellre gatlampor än isbana och glasbibliotek som lyser hela natten.

När överfallsmannen slänger in mig i buskarna och snor mitt visakort
och mobilen, visserligen vore mobilen ingen större förlust för den suger,
ska jag tänka:
"Vi har åtminstone ett fint lysande bibliotek" och när han knäpper upp
mina byxor ska jag tacka Gud för att vi iaf har en isbana på Stora torg!!

Tisdagspuss från mörkrädd tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0