Huvvaligen!


Hutter hutter, fy Sören vad kallt!
Jag verkar faktiskt tillhöra en av de få som gillar det fina
kalla vintervädret som gnistrar utanför.

Diggar att vara ute och traska i minusgraderna men
givetvis har jag blivit förkyld.

Kan knappt äta utan att bli andfådd!
Så nu får jag andas i den där blå plastmojängen några gånger om dagen.

Allt har varit frid och fröjd med vintervädret till inatt när jag skulle
sova. Hade minusgrader i mitt sovrum, inte minus såklart men det kändes så.

För övrigt har HFAB varit lte generösare än vanligt med värmen men
något är nog fel på elementet i sängkammaren.

Jag fyser aldrig när jag sover, snarare svettas jag som en gris
som grilljeras nu inför julbordet.

Fullt påklädd fick jag sova under två täcken.
Fan inget skönt att sova så bultigt!

Snöpuss från snorig tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0