Teamwork!


Dags för det årliga pepparkakshus-baket.
Nu är Theo så stor att jag inte behöver göra så mycket, bortsett från att
limma ihop skiten.

Och visst fan brände jag mig på det där smälta sockret som säkert
håller en si så där 120 grader, det gör jag varje år.
Verkar omöjligt att hantera kletet utan en brännskada på handen.

Och ena husgaveln var krossad, fatta vilken katastrof det är när man är 8 år
och ska göra ett hus!!
Diana fixade, jag kan om jag vill=)

Lilla Marris var liten sugen på att hjälpa till men en liten flicka på
knappt tre år och ett ömtåligt pepparkakshus är ingen bra kombination.

Hon fick kavla och baka istället, eller baka gjorde hon inte direkt.
Hon åt nog upp mestadels av degen.

Sen kavlade jag några utbak men finns det nån som orkar kavla ut degen
mer än tre gånger? Jäkla skitgöra.

Jag åt upp resten av degen, är den slut kan man inte kavla mer!!!

Pepparkakspuss från tjej som är nöjd med huset, lika nöjd som Theo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0