Husmamma!



Annas lilla kille ska ha kalas och Anna skulle baka.
Hon påstod att hon inte kunde göra kanelbullar och snäll
som jag är åkte jag dit för att delta i projektet.

Gammal bakmaskin fixade knådandet, skönt att slippa
degkladdiga händer!

Kavlade, strödde socker och kanel. Rullade ihop och skar i fina bitar.
In i ugnen, blev kanon.
Hejja oss!!

Sen hände det någon underligt.
Mitt i allt fick jag mess från en pojke jag inte hört av på toklänge.
Det roliga var att jag var just hos Anna, som var min vapendragare när
jag mötte denna pojk. Att jag bakade var också en kul tillfällighet.

Han kom hem till mig för längsen för att fika, jag försökte mig på det där
med att baka då, en äppelpaj. Den blev ruggigt dålig och förmodligen
den sämsta pajen man kan bjuda på när man får pojkbesök.
Och så mobbad jag blivit för den där jäkla pajen.
Sen ringde lilla pojken och i samma andetag som sa att jag var hos Anna
och bakade var mobbandet av Diana igång.
Stackars mig, jag försökte iaf!

Ödet mina vänner, ödet!!

Puss från tjej som uppskattade messet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0