Oanvänd plats!

Igår gav jag mig på det där med att laga mat, kände att det kanske var dags att
utöka kunskapen med fler rätter än köttfärssås och chili con carne.

Var fasen hurtig och avancerad när jag gav mig in i genren som behöver kokosmjölk!
Det mycket olyckliga momentet var att kokosmjölken nog inte mådde så bra,
tror jag. Den såg inte ut som jag föreställde mig att den ska se ut. Fick ringa Linda och
kolla och hon tyckte nog inte heller att den lät frisk.
Tack högre makter för att jag hade matlagningsgrädde hemma.

Ja ja, fick ihop den där indiska grytan, lagom kokt ris och sallad.
Såg kanske inte så där värst aptitligt ut, liknade mest kräk med köttbitar i.
Hur det smakade?
Fan, det var ätbart. Linda gillade det.
Jag är känslig och tyckte det var stark, fick ont i mina stackars läppar.
Resterna idag var om möjligt ännu starkare, trots att jag använde det mildaste man kunde!

Men så brukar jag ju i vanliga fall bara använda grillkrydda, salt och sjukt mycket vitlök!!

Ska jobba på att bli husmor och en bra fru i köket!!


Kram från tjej som tycker att det var ett bra första försök!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0