Svennebanan!


Tokiga Diana var så typiskt svenningt nyfiken idag.
Vaknade till värsta actionrullen. Tre polisbilar och ett jäkla spring i trappen.
Skippa morgonciggen på balkongen och gå ner på gården och röka? Jo, tack.
Min nyfikenhet stillas inte genom en titt genom fönstret.
Inga spännande där nere förutom att jag mötte två blåa gubbar.

Men jag hörde att det hände spännande grejer där uppe eller
kanske mindre spännande för de stackars inblandade då.

Iaf skydde min nyfikenhet inga gränser, morgonen resulterade i att jag
stod i mitt köksfönster och åt min frukost samtidigt som jag bad till
högre makter att ingen där nere skulle titta upp och få syn på mig.
Pendlade mellan fönstret och dörren. När jag hörde röreslser i trappen var
jag ju tvungen att limma mig vid kikhålet.

Tack och lov kände jag en av dom som utövade sitt yrke i morse
och fick trevlig inside info, såklart är den hemlig!

Nu är dom väck, dom där korvarna som stört min nattsömn.
Äntligen är det slut på chockerande uppvakningar och kanske kan jag få
sova bort ica-kassarna under mina ögon.
Dom där blå påsarna som knäppt går att täcka även med den
bästa av concealer!!

Puss hej från tjej som ska träffa mamma strax!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0