594.....


När man var liten var det ganska viktigt vilken månad man fyllde år i.
Då ville man gärna fylla så tidigt som möjligt, bli 15 först, eller 18 så man fick
komma in på vissa uteställen.

Jag fyller mitt emellan, aldrig först, aldrig sist.

Men det var roligast för dom som fyllde innan sommaren,
som fick en extra sommar, som vi sena inte får.
Otur för mig som alltid fyllde år omkring de dagarna då skolan började
efter sommarlovet.

Efter att man fyllt 20 spelade det ingen roll i vilken månad man fyllde,
inga viktiga åldrar kvar i livet som innebär att man faktiskt helt plötslig
över en natt blir vuxen nog att köra bil, handla på systemet och rösta!

Nu är jag helt plötsligt i det där stadiet där månaden är viktig igen.
Ju senare desto bättre.
30
Ju senare man fyller ju yngre är man i sin ålderskull.

Jaja, nu ska fröken Diana inte få panik, det är ju faktiskt 594 dagar kvar
till den stora dagen!!
Vi är ju faktiskt fyra nära och kära som har samma ödesdigra öde 2010,
juli, augusti, september och november, vilket göra att jag är näst äldst. Fan!!

30
Dagen då man helt plötsligt förfaller, blir tråkigt vuxen och sen är livet slut!

Puss från tjej som kanske har lite åldersnojja men bara lite.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0