:) ;) :D och alla andra jävla smileys!


Blir så trött på dom där paranterserna och prickarna som ler
åt en i sms:en. Helt i onödan, i konstiga meningar.
Självklart gör jag också smileys, efter en kul mening,
eller en tråkig mening eller när jag är ironisk eller liknade
så att folk ska fatta. Men vissa dräller ju sönder sms:en med
smileys.

En vän till mig börjar alltid meningen med : P och jag vet
faktiskt inte vad det betyder, har frågat varför hon börjar så.
Varför inte, tyckte hon.

Smileys har börjat dyka upp på konstiga ställen nu.
Vad gör du?
Kollar film : )
Betyder då smilgubben att det är en kul film....
Har varit på stan, nu äter jag :D
Kul, att äta....

Jag är nog för gammal för att fatta!
För det gör jag inte, det är kolon med stora d:n eller p:n
och massa andra bokstavskombinationer. FÖRVIRRAD!
Vet ju inte om skickaren är glad, arg eller ironisk liksom!

Regning måndagspuss från sms-strejkandes tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0