Det där med att glo in hos folk.



Jag får alltid för mig att folk som har levande ljus i fönstret är lyckliga människor.
Det ser så mysigt ut och det kräver liksom en viss energi
för att palla tända stearinljus och massa värmeljus för att mysa.

Så har det varit sedan jag var liten, man tittar in och det ser så harmoniskt ut.
Ibland när jag är riktigt pepp brukar jag tända ljus i fönstret,
då tänker jag att folk tittar in i mitt fönster och
tänker att det bor en lyckliga människa där
och så fantiserar dom ihop en egen historia om mitt fantastiksa liv.

Eller så fantiserar dom ihop en tragisk historia om mig:

Där bor en singeltjej med en katt, hon lyssnar på dansband
och längtar efter en kille.
Hon kollar nyheterna varje dag och följer " Doktorn kan komma".
Ljusen i fönstret tänder hon endast för att dölja
för omvärlden vilken miserabel jävel hon är.
Hon dricker varm mjölk varje kvaäll för att somna.

Eller så tror dom att det bor en lycklig jävel där inne:

En vacker tjej med en helt underbar pojkvän.
Älskar sitt jobb som är varierande där hon träffar många spännande männsikor.
Hon gymmar fem dagar i veckan och äter sundt.
Hon nynnar jämt för att sprida sin lycka.

Eller så prickar någon rätt:

Där bor en helt vanlig tjej, som sitter i soffan och tittar tv.
Följer massa serier, inget husdjur och ibland dåliga matvanor, ibland bra.
Singel såklart men väldans nöjd med det.
Precis som alla andra männsikor så skrattar hon hysteriskt ibland
och gråter lika hysteriskt ibland.
För lat för att gymma men önskar att hon pallade.
Pluggar lite, gör ett projekt men önskar mer.

Ja, det är väl hugget som stycket, beroende på om människan
som tittar är fylld av positiv eller negativ energi!

Puss från tjej som är alternativ tre, med tända ljus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0