Jävlar i mamma.


Jag har hört fågelkvitter idag.
Några yttepyttesmå fåglar som kvittrade lite.

Och om man andas riktigt djupt idag kan man
faktiskt känna att luften är på väg uppåt.
Nästan så som det känns i mars när man anar våren.

Läskigt som tusan att det bara är januari, det säger
ju allt om växthuseffekten.
Om bara några få år när jag ska gå ut på
balkongen för att andas in vårens första
luft kommer jag istället att kvävas för att det
inte finns någon luft att andas!

Fast å andra sidan ska dom ju riva dessa husen så jag kommer inte
heller att kunna gå ut på min balkong.
Fast det kvittar, utan luft att andas kan inga fåglar kvittra.

Nä, jag får fasen passa på att andas som tusan
så att jag kan spara lite på luften och överleva
alla andra tröga idioter som inte andats in ett reservlager!

Men till dom riktigt viktiga och betydelsefulla människorna kan jag
dela med mig av mitt reservlager!

Puss från tjej som tar djupa andetag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0