Lekte vuxen liksom!


I dag lekte jag vuxen och var väldans ansvarsfull.
Fyllt i miljoner papper, Försäkringskassa ville ha lite papper,
mitt försäkringsbolag ville ha lite papper och VHS ville också
ha en drös med papper. Kryssa i, komplettera, bifoga bilagor och skriva under.
Det har jag gjort i dag, så vuxet.

Jag var nog mer vuxen förr. Har nog aldrig varit så vuxen som jag
var mellan 19 - 24 år. Helyllevuxen med sambo,katt och guld på vänster hand,
vänster, ni vet, closest to the heart.
Levde vuxenliv med lagad mat varje dag, stående tvättid på tisdagar,
diskschema och ett evigt jävla tjatande om att det låg saker överallt!!
Och katten, hans jävla katt!! I smyg gillade jag katten, men sscchh....
Dubbelsäng med matchande sängkläder, blandade cd-skivor och gemensam
garderob. Film på lördagar, knull på tisdagar och bilfix på söndagar.
Vi kanske inte var så vuxna på söndagar just när vi bara körde runt
i bilen för att lyssna på musik.
Sen blev jag trivseltjock också, plus 10 kilo!!

Men fan, det var kul...då!!
Nu har mina fingrar blvit för feta för  ringarna, det är
nog ett tecken.....på vad då?
FREEDOM!!

Pussar i massor till dagsförgyllarna från tjej som aldrig ska bli vuxen, inte om det betyder tråkigt iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0