Men fatta !!


- Hej.
- Hej.
- Bor du här?
- I Halmstad?
- Ja.
- Ja.
- Jag gillar inte Halmstadbor, dom är så tråkiga, instängda och otrevliga.
- Jaha.

Så pratar vederbörande en stund om ditt och datt och jag måse se
lite nonchalant och frågande ut, bara för att jag är Halmstadbo.

- Bor du i Halmstad? Du pratar inte som andra Halmstadbor.
- Jag är Halmstadbo men jag kommer inte i från stan.
- Men du sa ju att du bor i Halmstad.
- Ja, jag bor ju här.
- Men är du inte Halmstadbo?
- Jo, jag bor ju här så det är jag.
- Men du pratar ju inte som dom andra.
- Nä, men det beror nog på att jag inte ÄR från just Halmstad!
- Men är du inte Halmstadbo då?
- Jo, jag bor ju här, som sagt. Bor du här?
- Ja.
- Men då är ju du också Halmstadbo.
- Nä, jag kommer inte här ifrån.
- Men om du bor i Halmstad är du ju Halmstadbo oavsett var du kommer ifrån.
- Men du är inte Halmstadbo eller?
- Jo, men jag är liksom inte uppväxen i stan.
- Då är du alltså inte en Halmstadbo?
- Men va fan, jag bor i Halmstad. alltså Halmstadbo.
  Du bor också i Halmstad, alltså Halmstadbo. Sorry killen, men du
  kommer bli instängd, tråkig och otrevlig.
- Nä, jag kommer ju inte här ifrån.
- Suck, jag är Halmstadbo, tråkig, instängd och otrevlig dessutom är jag bonne
  så gå och tracka nån annan!!
 

Over and out från tjej born and raised NOT in town!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0