Modig tjej!!


Blev lite kallsvettig igår när jag anlände och maten serverades.
MUSSLOR!
Jag har aldrig ätit musslor och helt ärligt kände jag ingen innre längtan
av att testa heller.
Och fan vad många musslor det var på talriken och fan vad
jag kände att jag skulle vara tvungen att vara oartigast i världen
och tacka nej.
Inte hade jag den blekaste aning om hur man skulle
äta dessa små kryp heller.

Tack och lov känner min vän mig väldans väl och visste
att jag skulle halvdö, av feghet för att smaka.

Jag ätar aldrig okänd mat, provar aldrig något nytt
och är livrädd för att det ska vara konstig smak!

Diana ska äta musslor blev till ett projekt.
Undervisning i hur man åt och en fotodokumentation.

Men faktsikt så kan jag säga att det var gott även om
det tog emot att stoppa in den första lilla biten i munnen.

Smaken går dessutom inte att jämföra med något annat, påminner
liksom inte om något annat jag ätit!

Man min vän blev förvånad över att jag vågade testa!!

Kram från tjej vars sista måltid 2008 var musslor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0