Nu börjar det gå utför!



Har haft problem, eller problem och problem, men det är
tre små bananflugor som stör i ögonvrån på mitt högra öga.
Det är givetsvis inga bananflugor för dom finns inte på riktigt
men tre små pluttar som kan liknas vid bananflugor envisas
med att hänga kvar i min ögonvrå.
Det går inte att fästa blicken på dom heller för då seglar
dom liksom iväg.

Med känslan av galenskap var jag ju tvungen att söka läkare,
på min semester. Jah kan ju inte sitta och vifta bort
bananflugor som inte finns, galen tjej!!
Givetvis trodde jag att det var en biverkning på piller men icke!

Han konstaterade att jag haft proteinbrist som skadat ögats
vätska på något sätt och därför får man ljusbruna små pluttar
som seglar omkring, några fläckar där vätskan pajjats.
Jag fattar inte riktigt vad han menade men det läskigaste av allt
var när han förklarade för mig att om jag varit yngre hade det
gått över men eftersom att jag är äldre kommer bananflugorna finnas
där hela tiden, ibland får man fler, ibland är dom borta.

Hade jag varit under 25 hade det varit lungt och övergående.
Man kan räkna detta som mitt första ålderstecken så
den där jävla läkaren!!

Måste uppsöka min husläkare, jag vägrar
tro att jag börjar förfalla nu, aldrig i helskotta att jag ska bli gammal
innan jag ens fyllt 30, hell no!!

Finns ingen bot? Doktorn var typ yngre än mig,
han måste missat något!

Over and out från Diana som börjar få ålderstecken och är på väg utför!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0