Yr!

 

Blä, idag är jag äcklig och har flottigt hår.
Palla tvätta det när jag bara ska vara hemma.

Min hudläkare har sagt till mig att man inte ska ha
håret i ansiktet och att man ska byta örngott var tredje dag.

Nu när jag strax ska gå och lägga mig bekymmrade plötsligt
mitt flottiga hår mig.
Flottigt hår måste smutsa ner örngottet jättemycket.
Så egentligen borde jag kanske ett annat örngott
i natt så att jag fortfarande kan ha matchande sängkläder i morgon!

Nu kom jag ju osökt att tänka på nattmössor,
att dom hade det förr i världen, varför hade man det?

Kanske var för att dom jämt var äckliga i håret och inte
ville grisa ner sina örngott.

Alltså borde jag införskaffa en nattmössa till dessa tillfällen!


Kollade Wikipedia nu;

Nattmössan håller huvudet varmt och kan även förhindra
fläckar på lakanen och dyligt samt skydda håret från ohyran.

Tycker nog fan att min gissning var kvalificerad.

Kram och god natt från bästaste tjejen!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0