Där satte vi knorren.



Fyra miljoner svenskar beräknas insjukna i den där nöff-sjukan., åtta
i Halland har blivit sjuka nu , 340 i hela landet så ett utbrott vänta väl runt hörnet!
Om halva Sveriges befolkning blir sjuka, borde inte samhället få problem
med att upprätthållas då?
Vem ska leverera mjölken och andra varor till butiken, vem ska baka alla bröd på Östras,
dela ut posten, fixa medicin på apoteket, undersöka folk på vårdcentralen, köra bussarna?

Dom stackars som inte får svininfluensan kommer ju tillslut att jobba ihjäl sig.
Halva landets befolkningen kan väl inte ha kvar ruliansen som finns med dubbelt
så mycket folk.

Så oavsett om man blir drabbad av influensas eller inte kommer man ju bli påverkad.
Förövrigt är den där svininfluensan inte så hemsk, tydligen inte värre än en vanlig influensa,
t.o.m så att symtomen är lindrigare men det blåses upp så mycket för att så många kommer bli smittade
och det beror på att vi inte har något naturligt försvar i kroppen att skyddas oss mot klövrar och nöffande.

Dom hemska fallen som är livshotande, det händer i varje influensa-period
men just nu blåses allt upp till så stora proportioner så gemene man tror att man ska kola vippen
om man blir smittad.
Jävla media att skrämmas så. Jag är rädd som tusan för att få denna influensa fast jag
är även livrädd för att bli kräksjuk eller febersjuk. Ligger i sängen och kreverar av dödsångest när jag
är sjuk, för jag tror verkligen att jag är nära döden varje gång jag är sjuk!!

Så enbart för att överbevisa mitt huvud om att sjukdom inte innebär döden tänker jag inte vidta
några skyddande åtgärder mot nöff-sjukan.
Har flera kompisar som jobbar på sjukhuset...kanske ska undvika dom.....


Onsdagspuss och lite nöff från hypokondriska Diana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0