FEL DIANA!!


Det har hänt mig förr, hände mig i lördags och kommer förmodligen hända igen.
Något förväxlar mig med den andra Diana från Harplige. Vi är jämngamla, gick
i samma klass och var kompisar. I lilla lilla Harplinga fanns det faktiskt tre Dianor.

Ofta har det hänt att nån trott att jag varit den andra Diana, inte på ett sätt där
personen i fråga hälsat på fel människa, nä, snarare för att något har hänt och personen
hyser agg.

I lördags på toan på B&B gick en tjej förbi mig, jag vet mycket väl vem hon är och
hon vet vem jag är, NOT, hon trodde att jag var den andra Diana.
Hon sa: Vad lika du är dina barn....
Jag har inga barn, svarade jag.
Står du här och ljuger för mig?
Då blev jag lite arg för inte skulle jag förneka mina barn om jag hade några.
Heter inte du Diana och är från Harplinge?
Jo, men du menar den andra Diana, hennes barn heter så.

Va? Jag har hela tiden trott att det var du....därför har jag alltid blängt surt på dig!
Du har förstört så mycket för XXX.

Fast nu var det ju inte jag...
Nä, fan. Jag har tagit fel Diana i flera år...

Detta har hänt innan eller så har någon hört någonting om "Diana från Harplinge" och oftast är det
inte mig det handlar om men folk tror ju det, ganska vansklig sits faktiskt!
Och aldrig får man en chans att dementera detta för när det väl når mig är det en kompi som
berättar att" min kompis hörde detta om dig..."
Fast det var inte jag, det var den andra Diana. Då är det liksom lite för sent.

Jag dementerar allt som hörts om mig, bortsett från att jag under en väldigt
VÄLDIGT kort period kände några i "Kepsgänget". Det var min vildaste tid i några månader
sen har jag mest varit hemma.
Jag har varit sjuk i hundra år så jag har liksom inte hunnit med några bravader,
jag har legat hemma på soffan jag!!

Fredagspuss från DIANA som säger:
Om ni någon gång nämner att ni känner en Diana från Harplinge och det sägs något
om denna Diana, fråga då; Den ljushåriga eller den mörka?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0