Kära mor.

Idag fyller min kära brorson år; ett stort grattis till honom.
Dom blir så stora så fort, helt galet. Han var nyss bebis, nu blir han 12 år!



Mamma ringde mig igår och frågade om jag köpt present så
sa jag att jag ska ge pengar, det ska dom med. Vi brukar göra det men hon hade
nog glömt det eftersom att hon frågade, trots att vi gör det varje år till barnen.
Uppenbarligen hade syster också glömt det för hon köpte present.
Hon börjar bli som  mamma.

Iaf så sa mamma att dom hade köpt kort och kunde lägga i pengar från oss andra
också i det kortet och skriva att det var från oss alla.

Då sa jag:
- Skrev att det är från farfar, farmor och fastrarna.
- Nä, jag skriver era namn, sa mamma.
- Men skriv farfar, farmor och fastrarna.
  Mer personligt så än med namnen.

- Är ni det då? frågar mamma .
- Vilket då, mamma?
- Fastrar?

Men mamma!!!!

Ja det vill jag nog påstå. Niclas pappa är min bror, jag är Niclas fars syster,
jo, mamma vi är fastrar!!

Puss från tjej som grattar lilla killen, förlåt, stora killen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0