Låt tårtbiten på kalaset välta i år också!


Min kära Hassan var här i veckan, han brukar dyka upp från ingenstans, precis som gubben
i lådan står han där utanför dörren.
Vi brukar ofta prata om våra olika bakgrunder och idag pratade vi om giftermål.
Hassan sa åt mig att om jag vill vara säker på att inte bli lämnad när jag blir
gammal ska jag välja någon som är fem år äldre. Enbart för att kvinnorna åldras
snabbare än männen och är mannen fem år äldre åldras man i samma takt och mannen
får inte samma begär av att ha nån yngre. Så är mannen runt fem år äldre är man safe!

Hm, denna ekvation går inte ihop för mig, då måste jag ju välja en gubbe nu och
det är jag inte så sugen på. Vill jag ha en jämnårig nu blir jag ju lämnad när jag är runt femtio.
Fast jag kanske vill ha en ännu äldre när jag är femtio, för att själv känna mig ung,
då är det ju inte så farligt om min man vill ha en yngre kvinna.
Måste ju finnas någon 70-årig gubbe som vill ha mig då!

Eller så fortsätter jag att tro på min filosofi; att äkta kärlek inte sitter i åldern, oavsett om jag som
kvinna åldras i snabbare takt än min jämnåriga man! Kärlek är en känsla av känsla där fysik och
yttre omständigheter inte spelar större roll än det insidan har att  fylla någon annan med!!
(Den som tänker snusk nu, borde tvätta hjärnan med tvål och vatten!!!)

Om jag ska gifta mig? Givet, annars bllir det ju inga barn gjorda!!!

Puss från tjej som valt bröllopssång och tårta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0