No nothing!



Efter fyra timmars mete igår kväll fick jag gå hem tomhänt.
Några nafs på kroken men inget som fastnade. Kanske lika bra det,
så slapp nån stackars fisk bli uppdragen och islängd igen.

Fick ett mess av en kompis när jag var där.
Vad gör du?
Fiskar, men inget napp.
Vad fiskar du för något?
Fisk såklart.
Jag trodde du fiskade pojkar.

Hade jag suttit i fyra timmar och fiskat pojkar utan napp hade jag gått hem
och lipat, fast det hade aldrig hänt. För det första fiskar jag inte pojkar och om jag nu hade
varit ute efter att göra det hade jag gett upp bra mycket tidigare än efter fyra timmar!!

Fast det är lite samma sak att fiska pojkar och fisk.
Jag väntar en evighet på att få en firre på kroken, sen när den är där och nafsar är jag lite
osäker på om jag vill ha den. Om jag får den slänger jag tillbaka den i sjön.
Ja, exakt samma sak!
Fast när det gäller fisken får pappa kroka av den och slänga tillbaka den.
Tror knappast pappa hade fixat det åt mig om jag fått fel pojke på kroken!!


Onsdagspuss från tjej utan fiskelycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0