Not again!


Vaknade klockan sju i går morse med den hemskaste huvudvärken ever och
ett sånt tryckande illamående. Låg på rygg med handen på pannan, helt stilla.
Hade jag rört mig hade det funnit en risk för att min älskade vän, den röda spannen,
hade fått tjäna som spyhink.
Helt omöjligt för mig att somna på rygg så där låg jag och tyckte jävligt synd
om mig själv och visst, den största lögnen någonsin gick genom mitt huvud:
JAG SKA ALDRIG MERA DRICKA!
Sure, den har jag sagt, tänkt och hört förr så det är ingen ide´att ens tänka tanken,
alla vet vi ju att det kommer hända igen!!

Somnade om vid elva, sov till halv tre och sen var hela den lördagen paj.

Bara att kliva upp och göra om min lägenhet till mitt hem igen.
Plocka gamla äckliga ölburkar och torka klet, konstigt nog var jag den ende som
spillde i fredgas, lyckades slå ut ett glas öl precis innan vi skulle gå.

Jag städade på natten när jag kom hem men uppenbarligen inte så noga som
jag trodde för jag fick göra det igen. Nu ser det iaf ut som Dianas hem igen!

Lördagkvällen var inte i festens tecken, den spenderade jag i sängen med film
och resterna av  fredagens gotte!

Söndagspuss från tjej som har 25 dagar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0