Så var det dags igen.


Detta läskiga moment med att gå till frisören.
Puh, jag tycker och kommer förmodligen  alltid tycka att det är läskigt
att låta nån sätta saxen i mitt hår.
Sjukt rädd för att bli missnöljd eller att frisören ska göra ett misstag och klippa
mitt hår tokigt kort. Kanske hon nyser och slinter med saxen och stackars jag får
gå där ifrån utan hår. Eller i lugg!! Hellugg skulle jag aldrig våga mig på eller
kortare hår än till axlarna.

När jag var liten var jag lessen som tusan över att mitt hår blev för
kort hos frisören, då tröstade mamma mig genom att säga:

- Äsch, det växer ut igen. Se det från den ljusa sidan, du slipper klippa dig på länge nu!

Ja, så kan jag ju se på saken om något blir fel!

Puss från tjej som ENBART ska toppa lite, tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0