Despo-tjej!!



Jag måste hitta en man, alltså en äkta man, en brudgum.
Har en studande 30-årskris och måste hitta nån att gifta mig med innan jag fyller 40!!
Vill inte bli en gammal brud, det missklär. Stå rynkig i kyrkan i vit klänning, my ass!

Om inte jag hittat min potentiella man strax efter jag passerat trettio skiter jag i kärleken
och nöjder mig med snäll jävel som kan tänka sig att stå att leva med mig i eveighet.

Kärlek är skit som visas på film och lurar oss tjejer att tro att den där
jäkla prinsen ska komma på sin jävla häst och allt ska vara lycka.

Snap out of it, Diana och lev i verkligheten.
Lyckas jag lokalisera nån som gillar mig får jag nöja mig med det,
nothing more, nothing less.

Nä, fy så bitter kommer jag inte bli ( läs: samma dag jag passerat 30) så
att jag slutar tro på den sanna kärleken och dess underbara egenskaper.

Jag måste bara sänka ribban lite och inte förvänta mig att träffa den matchande snubben,
han som är : stabil, lojal, känslosam, omhändertagande, pålitlig, snäll, rolig, omtyckt
av alla mina vänner, familjär, musikälskare som spelar gitarr, barnkär, spontan, positiv,
kreativ, skapande, medryckande, befriande, öppensinnad, barnslig och helt jäkla perfekt!

Speciellt eftersom att jag inte har så mycket att erbjuda:
ingen stabilitet men jävla känslosam, ingen spontanitet men för mycket impulsivitet,
tusen hjärnspöken, en tokig mamma, en pratglad pappa, två äldre bröder som tittar snett
på pojkar som är dumma mot lillasyster. Labil som få med ett känsloliv som inte är
av denna värld. Börjar dessutom bli gammal men jag kan vara snäll...ibland...

Framför allt ska jag inte begära att denna stackars pojke ska stå ut med mig för det gör jag knappt själv.

Och har man gift sig med mig är man fast, för man får inte skiljas för min mamma,
nä, är man gift håller man fan ihop!

Potientialen för att jag ska bli gift? Föga troligt just nu!
Fast jag vill vara singel resten av mitt liv, aldrig gifta mig och aldrig leva i tvåsamhet!!

Puss från Diana som nog minsann väntar på den riktiga kärleken tills dagen efter 30.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0