Jä, jä, jä ,jä!


Shitpommesfrites vad skraj jag blev i morse när det plingade på min dörr.
Smög så tyst jag kunde för att titta ut i kikhålet.  Där stod en hund och en man satt
på trappen och jag kunde inte urskilja vem det var. Lite nojjig när jag öppnade dörren men
jag tänkte att inte fan kan det vara Radiotjänst, dom skulle väl knappast ha en hund med sig.
Nä, det var Christian och has nya familjemedlem som tittade förbi.
Tydligen har han flyttat nu, högre upp med schysst wiev men kvar på Rotorp.

Nu när vi ändå är inne på Harplinge kan jag förtälja att min vän med hunden
är ihop med en Harplinge-tjej.
Har ju givitevis träffat dom ihop och jag lekte med henne när jag var liten.
Hon berättade för Christian att jag kallades för "ägga-Lotta" när jag var liten.
Haha, det var inte det enda jag kallades för kan jag säga;
äggahuvud, ägghjärna, höns-Diana, kyckling-Diana, hönshjärna osv osv.

Why? Jag är ju uppväxt på ett hönseri utanför Harplinge i lilla Skintaby,
(ja, därav Skintaby-Persson) och är man uppväxt på gård, ja då är man faktiskt ett
tacksamt objekt för alla öknamn man kan få. Tror nog minsann att jag var den enda bonden i min klass,
trots att det ligger några gårdar där  ute var det inte så många skolbarn som bodde på dessa gårdar.

Så sure, klart att bondbarnet Diana ska få lite skit.
Men fan, det bjuder jag på. Givetvis var det inte så kul just då men i efterhand är
jag glad över att jag växte upp på landet, all yta och all frihet.
Vi kunde leka på så stora områden, vi var många barn, mamma och pappa var oftast hemma,
hade massa äckliga djur och en fin häst. Frukost i trädgården varje sommarmorgon, middag
i trädgården också. Gunga i trädet utanför köksfönstret, en bäck som rann längs huset, en stor
trädgård och massa uthus att gömma sig i när man lekte kurragömma.
Pulka - och skidbacke och annat mys.
Fast vi hade iofs tre kilometer till närmsta affär, lika långt till bussen och lika
långt till dom andra barnen men va fan!
Bönder är alltid smutsiga, luktar skit och har jord under naglarna, det tror typ alla
men nä, not true.

Puss från Diana som är bonne av hela hjärtat och fan stolt över det!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0