Välkommen Anton!


Vi är uppenbarligen inga flickföderskor i min familj.
Lilla Anton blev femte pojken av sex brorsbarn. Söta Emilia
förblir nog ensam tjejkusin på vår sida av släkten.
Pojke, pojke, flicka, flicka, flicka är mammas melodi så när min yngre storebror fick två
pojkar kunde man tänka sig att det skulle komma en flicka.
Men det kom inga mer barn alls där.
Min äldsta storebror fick pojke, pojke, flicka så då kunde man kanske
tänka sig att en liten flicka till ville titta ut.
Nope, en till pojke men dom hade tjuvkikat så vi visste detta.

Gött att vi kommer ha många män som för släkten vidare,
vi är en så stor släkt så risken att vi kommer dö ut är minimal.
Många barn är vår melodi. Fem barn, sex barnbarn och endast två av mor och fars
barn har fått kids, snacka om att det hinner bli många innan det är klart!
Mina två systrar ska väl klämma ut några med,Elisabeth, big sister ska ha fem barn,
Linda två stycken gissar jag på. Själv nöjer jag mig med ett...eller två...eller tre...

Pojke, pojke, flicka........

Torsdagspuss från faster Diana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0