Grattis till mamma.


Idag fyller hon riktigt tant, min kära mor.
Mamma varkens är och eller har aldrig varit helt hundra men redan när
hon var liten blev det mesta förvirrat. Mammas personummer är 440607
men hon fyller den 9:e. Inte konstigt att hon har svårt att hänga med i svängarna
när det började så galet med hela hennes existens, två dagar innan hon
tittade ut föddes hon. Pappersarbete minsann.

Fast hur lätt kan det har varit på 40-talet, hålla koll på massa pappersark och skriva allt för hand,
kanske inte så kontsigt att en nia blir en sjua när man skeppas iväg till barnhemmet.

Ändra datumet på skatteverket? Mjo, men frågan är ju hur gammal hon va när hon fick veta
det och ännu större är väl frågan om mormor var pålitlig gällande detta.
Kommer mammas förvirrade hjärna från mormor så är det nog lika bra att
låta myndigheterna ha rätt, då tvekar nänmligen även jag!


Puss från mig som önskar massa grattis till min kära mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0