Hjälp!


På fredag blir det 65-årsgalej och i ett svagt ögonblick lovade jag att hjälpa
mamma med tårtan och maten. Ögonblicken kanske inte var så svagt ändå,
visste precis vad jag gav mig in på men det dåliga samvetet hon
uppfostrat mig med orkade inte plågas.
Så självklart ska jag åka ut dit på torsdag och vara där hela dagen och fixa!
Tårtan ska göras, mellanläggen sjunker in bättre och blir godare om man gör
det dagen innan, det har mamma sagt sen jag var bebis och inte fick äta tårta!

Jag är verkligen ingen höjdare i köket, bara gjort några få tårtor (den på bilden har jag minsann knåpat ihop!)
i hela mitt liv så dett kan ju bli ett spännande projekt.
En okunnig Diana och en förvirrad Elsie ska få ihop en tårta och lite mat.
Innan jag åker kommer jag vara tvungen att jobba upp ett stort tålamod och försöka förlänga
min stubin, så det inte smäller i köket!

Men det blir säkert skitbra, om inte så finns det väl konditori där ute på landet också!

Tisdagskyss från tjej som inte ens äter tårta själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0