Jäkla gubbstrutt.


Bakom oss på matchen igår hade vi givetvis en jäkla jobbig gubbe.
Han höll på att driva mig till vansinne. Han höll fan inte tyst i många sekunder
och det gick liksom inte att höra annat än hans säregna röst och hans östgöta dialekt.
När man väl börjat störa sig är det kört.........

Och jäkla vad han hade mycket att säga och klaga på.
" Kunde han inte gjort så..... Han borde ha gjort så.... Dåligt av målvakten...."

Mitt från ingenstans slängde han ur sig funderingen:
" Varför har Sverige inget svenskt landslag?"

Din dumma gubbe, Sverige har nog ett svenskt landslag ska du se för
om inte jag är helt ute och cyklar  måste man vara svensk medborgare för att
få spela i landslaget. Så helsvenskt landslag har vi nog minsann.
Menar han ett "vitt" landslag så kan vi lika gärna slutat spela fotboll!
För vi kan faktiskt inte komma ifrån att de flesta  av de riktigt bra spelarna såväl i U21
som i gubbalaget , ja vad ska jag använda för ord här, har icke svenskfödda föräldrar eller
är icke svenskfödda

När det blev lite "slagsmål" i matchen sa den där gubben:
- Ja, det är bra, serberna ska man slå på.
Då kom den där impulsiva sidan av Diana fram, sidan som glömmer att tänka innan den handlar.
Jag vände mig om och spännde ögonen i honom för att tre sekunder senare skämmas
över mig själv  och undra varför jag gjorde så.
 Våga tänka fröken Skintaby, men det var faktiskt ett dumt uttalande.

Kyss från tjej som måste sluta handla så impulsivt och känslosamt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0