På fel plats vid fel tillfälle - igen!


Hemska jag är verkligen hemsk och reagerar verkligen hemsk i situationer där
jag tänker att man borde handla helt oegoistsikt. Men inte jag inte!

En stackars snubbe på cykel blev påkörd av en bil utanför Statiol igår och givetvis
hände det när jag var på väg hem, tre meter ifrån mig!!
En riktigt filmkrock där stackarn flög över motorhuven, upp på rutan och sen ner på marken.
Konstigt nog reste sen killen upp och sprang iväg några meter sen trillade han ihop och skakade lite.
Ingen av alla fem människor som tankade reagerade utan stod där med hakorna tappade
och ögon stora som tefat.
Jaha, bara att ringa ambulans och hoppas på det bästa då!

Dessutom kände jag att jag var tvungen att gå fram till snubben då ingen annan gjorde det.
Han såg minsann lite sliten ut stackarn och blödde lite här och där.
Just detta tillfälle fick mig, senare, att inse att jag verkligen inte handlar helt oegoistiskt
för det enda jag tänkte på just då var att jag inte ville röra honom pga blodet.
Fuck om han skulle bära på någon smitta. Jag vill inte få någon kostig sjukdom och få livet förstört.
Ja, så tänkte själviska lilla Diana.
Jag hoppas att jag hade resonerat annorlunda om han hade blött så mycket på
något ställe att det hade behövt stoppas, då tror jag att jag hade lagt tryck på.

Men killens största problem just där och då var att han skulle jobba och han ville verkligen ringa
en kompis och be honom gå och jobba i hans ställe - det löste sig.
Sen tittade snubben på mig och sa att jag var hans granne.
Ha ha, han bor här uppe men granne vettefan, men jag höll med och log lite.
Sen kom räddningsmänniskorna och då gick jag hem!!
Passade på att smita innan polisen kom för jag är ego och vill inte bli inblandad och behöva svara på deras frågor!

Nu kommer jag få en ny fobi; att cykla ner för Rotorpsbacken. Har alltid varit lite rädd
i den korsningen och cyklar som en jävla kärring för det kan ju komma bilat från tre håll.
Nu tänker jag gå vid den jävla korsningen!!

Allvarligpuss från tjej som tyckte det var ganska läskigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0