R.I.P


När jag var åtta år såg vi en konsert på Ullevi med Michael Jackson och jag minns tydligast
min storasyster reaktion på det hela. Hon lipade som en gris och jag förstod verkligen
inte varför hon blev så lessen av att se honom. I mitt åttaåriga huvud tänkte jag att man borde vara
helt överlycklig av att se sin idol, inte gråta.
När jag såg Uffe första gången förstod jag henne lite bättre. Jag fick den där känslan av vemod
och lycka i hjärtat samtidigt som det inte gick att njuta helt av konserten för snart skulle den vara 
slut och jag skulle gå hem med en enorm tomhetskänsla.


Billie Jean är nog den låt som spelats mest i min stora systers idolrum där hon hade väggarna
tapetserade med MJ. Jag hakade på i musiken och spelade LP:n Bad i min röda skivspelare av plast, ha ha, 
förr var det minsann kvaliteé på prylarna=)

Hade äran att få göra ett specialarbete om popkungen i engelska, intressant läsning.
Michael Jackson, hör man namnet tänker man antingen på den grymma musiken han gjort och
slingan i Billie Jean eller rykten om pedofili.
Jag personligen tror att Michael Jackson var en liten pojke i en vuxen mans kropp och däför 
gillade att omge sig med småpojkar. Inget sexuellt utan som lekkamrater för tyvärr var nog hans mentala nivå inte mycket högre än så. Jag väljer att tro att detta är sant, känns bättre för mig så.


Michael har varit med i min blogg förr så det är klart att han ska omnämnas här idag, detta musikgeni
som alltid kommer att vara en legend!
Den första mannen i våra flickrum, Billie Jean är min pepplåt som jag kör på högvolym
när jag sminkar mig innan utgång, Thriller skrämde livet ur mig som barn och ibland var nog
även Michael Jackson lite skrämmande!



Keep On With The Force Don't Stop til you get enough......

Puss från Diana som undrar hur många det egentligen är som försökt sig på en Moonwalk!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0