SMS


Woho, fick min teleräkning. Har skickat 1910 sms, jag fattar inte hur jag lyckas.
Det är för sjutton gubbar ett snitt på 61.6 sms om dagen!
Tack högre makter för att jag har fastpris på 3000 sms!

På tal om sms, dessa finurliga grejer. Kanske inte direkt är någon hemlighet att
jag föredrar att messa istället för att prata i tele.
Men ibland kan det jäklar bli konstigt med sms.
Det står något  som kan tolkas på flera olika sätt och man måste liskom
rådgöra med vänner om vad som menas och vad det betyder.
Fick ett sånt sms för bara några få dagar sedan, det går att tolka på tre olika sätt
och av de fem vänner jag disskuterat det med har tre av fem haft olika tolkningar.
Vad jag har för tolkning? Ingen, för jag fattar inte!!

Frågade givetvis vad som menades men svaret på det var om möjligt mer kryptiskt
och istället för att få svar på första frågan öppnade det sms:et ytterligare frågor.
Frågor som jag inte kommer ställa för jag pallar inte, blir bara mer kryptiskt för varje svar.
Med vissa människor talar men helt enkelt inte samma språk.

Dessutom är det livsfarligt för mig att spara sms i min inkorg, jargongen på mina vänners
sms-konversationer är av en fullkomligt kränkande natur för dom som inte förstår
vår fruktansvärt dåliga humor.

" Hej din äckelhora! Ligger du hemma och drar några linor nu eller...."
Så kan mycket väl ett sms börja och det betyder:
"Hej snälla du. Är du hemma och glor på tv? Tänkte komma hem till dig sen!"

Om jag skriver lika hemskt? Givetvis!

Puss från sms-kungen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0