S,S,S,S,S,S!!


Woho, nu jävlar smäller det!
Imorgon är det dags för årets svenneafton, för midsommar är verkligen
den stora traditionen i svenskarnas liv  ( inte i mitt, här slutar jag vara svensk för en dag )!!
Alla S tillhör denna afton , skjorta, sill, snaps, stång, supa
och framför allt SPÖREGN!! Ingen svenneafton utan massor med regn!
Det är straffet dom ska ha för att dom hädar den vackra traditionen
med spritkalas!

Midsommar firas för att det är mitten på sommaren, natten lika lång som dagen
och sen firar man årets skörd. Drt är här den där spriten komme rin i bilden, för att fira
krävs det alkohol. Så helt plötsligt handlade denna dagen om att supa skallen i bitar.

Hemma i min familj firas allt utan alkohol, ingen sprit serveras.
Fast jag har faktiskt sett min far full tre gånger under mit 23-åriga liv, varav en gång
faktiskt var  midsommar  -98. Då hade jag min första fylla hemma med familjen, mindre populärt!

Tillbaka till S:en.
Alla pojkar klär sig i skjorta på midsommarafton, sillen käkas trots att nästan
ingen gillar sill. Här börjar snapsen serveras, eller ja nubbe som man säger.
Sen dansas det runt stången till små groderna där nästa alla sjunger fel
i en speciell mening.
Sen jäklar ska skallen supas i bitar. Vette farao vad detta uttryck kommer ifrån men
vem fan orkar supa skallen i bitar?

Ska äta midsommarmat med familjen. Ingen jävla sill och ingen snaps för min del iaf!
Här bojkottar jag svennefasonerna=)

Midsommarpuss från tjej som ska dricka sina öl med måtta, precis som en vanlig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0